Gyakorlófüzet a sziszegõ hangok tanításához

Ez a füzet a sziszegõ hangok gyakorlásához nyújt segítséget. A terápia azon szakaszában használható, amikor a logopédus a hangot már kialakította, differenciálta, s magánhangzó kapcsolatokban rögzítette a beszédhibás gyerekkel, tehát a szavakban, mondatokban, mesékben történõ alkalmazás következik. A füzet összeállításánál figyelembe vettük a gyermekek életkori sajátosságait, a logopédiai módszertan alapelveit és a rajzolhatóságot. Minden hang bevezetésekor a hívókép mellett a szájkép és a betû is szerepel, majd az automatizálást szolgáló képek következnek. Minden lap alján felsoroljuk a szókészletet is. Így a kisiskolásoknak külön lépés lehet a szókép elolvasása, egyeztetése a képpel, ill. a szó leírása a kép alá. A hallási figyelem fejlesztésénél a logopédus által kiejtett szavakról a gyermekeknek kell megállapítani, hogy melyik gyakorolt hang fordul elõ bennük. A hangnak megfelelõ hívóképeket, artikulációs szájképet, betût elhelyezhetjük a megfelelõ képen. Ezután olvashatjuk a hívóképeket vagy szájképeket: sz, s, sz… Ha a gyermek már valamelyik hang kiejtésére képes, megnevezheti azokat a képeket, amelyekben a hang elõfordul. A szóanyagot úgy válogattuk össze, hogy lehetõség nyíljon a gyermek szókincsének bõvítésére. Ily módon kiemelt fejlesztési feladat – az ismeretlen szavak esetében – a szómagyarázat segítségével az adott fogalmak beépítése a gyermek aktív szókincsébe. Iskoláskorú tanítványainkkal használhatjuk a Magyar Értelmezõ Kéziszótárat is. A képanyag sokféleképpen szolgálhatja a beszédhibás gyermek fejlesztését (nemcsak a szûken vett hangjavítás területén), a logopédus találékonyságától függõen.

1 950 Ft

2 készleten

Leírás

Ez a füzet a sziszegõ hangok gyakorlásához nyújt segítséget. A terápia azon szakaszában használható, amikor a logopédus a hangot már kialakította, differenciálta, s magánhangzó kapcsolatokban rögzítette a beszédhibás gyerekkel, tehát a szavakban, mondatokban, mesékben történõ alkalmazás következik. A füzet összeállításánál figyelembe vettük a gyermekek életkori sajátosságait, a logopédiai módszertan alapelveit és a rajzolhatóságot. Minden hang bevezetésekor a hívókép mellett a szájkép és a betû is szerepel, majd az automatizálást szolgáló képek következnek. Minden lap alján felsoroljuk a szókészletet is. Így a kisiskolásoknak külön lépés lehet a szókép elolvasása, egyeztetése a képpel, ill. a szó leírása a kép alá. A hallási figyelem fejlesztésénél a logopédus által kiejtett szavakról a gyermekeknek kell megállapítani, hogy melyik gyakorolt hang fordul elõ bennük. A hangnak megfelelõ hívóképeket, artikulációs szájképet, betût elhelyezhetjük a megfelelõ képen. Ezután olvashatjuk a hívóképeket vagy szájképeket: sz, s, sz… Ha a gyermek már valamelyik hang kiejtésére képes, megnevezheti azokat a képeket, amelyekben a hang elõfordul. A szóanyagot úgy válogattuk össze, hogy lehetõség nyíljon a gyermek szókincsének bõvítésére. Ily módon kiemelt fejlesztési feladat – az ismeretlen szavak esetében – a szómagyarázat segítségével az adott fogalmak beépítése a gyermek aktív szókincsébe. Iskoláskorú tanítványainkkal használhatjuk a Magyar Értelmezõ Kéziszótárat is. A képanyag sokféleképpen szolgálhatja a beszédhibás gyermek fejlesztését (nemcsak a szûken vett hangjavítás területén), a logopédus találékonyságától függõen.

További információk

Író

Kiadó

Lapszám

Kiadás éve