Az operaház fantomja
"Az operaház fantomja nem mese. Egyáltalán nem az volt, aminek sokáig hitték, nem holdkóros mûvészek, babonás igazgatók találták ki, nem a kartáncos kisasszonyok, a balettmamák, a jegyszedõnõk, a portások és ruhatári alkalmazottak túlfûtött képzeletének fura teremtménye.
Bizony, hogy létezett, hús-vér ember volt, noha mindent megtett, hogy szakasztott olyan legyen, mint egy igazi fantom, vagyis egy árnyalak.
Alighogy hozzákezdtem a kutatásaimhoz a zeneakadémia irattárában, döbben- ten tapasztaltam, hogy milyen meglepõ összefüggések vannak a Fantomnak tulajdonított jelenségek és a legtitokzatosabb, legképtelenebb dráma közt, és csakhamar arra a meggyõzõdésre kellett jutnom, hogy az egyik segítségével talán ésszerû magyarázatot találhatnánk a másikra." – írja Gaston Leroux.
A regénybõl film és musical (szerzõ: Andrew Lloyd Webber) is készült, nem beszélve a televíziós produkciók és utánérzések százairól. Ezek voltaképpen mind a párizsi Opera Garnier boltíves földalatti termeiben, a szerelmes gonosz és szépséges áldozata között játszódó dráma változatai. Gaston Leroux bûnügyi regénye irodalmi kvalitásai révén lett a kulturális világörökség kitörölhetetlen része.
3 290 Ft
2 készleten
Leírás
"Az operaház fantomja nem mese. Egyáltalán nem az volt, aminek sokáig hitték, nem holdkóros mûvészek, babonás igazgatók találták ki, nem a kartáncos kisasszonyok, a balettmamák, a jegyszedõnõk, a portások és ruhatári alkalmazottak túlfûtött képzeletének fura teremtménye.
Bizony, hogy létezett, hús-vér ember volt, noha mindent megtett, hogy szakasztott olyan legyen, mint egy igazi fantom, vagyis egy árnyalak.
Alighogy hozzákezdtem a kutatásaimhoz a zeneakadémia irattárában, döbben- ten tapasztaltam, hogy milyen meglepõ összefüggések vannak a Fantomnak tulajdonított jelenségek és a legtitokzatosabb, legképtelenebb dráma közt, és csakhamar arra a meggyõzõdésre kellett jutnom, hogy az egyik segítségével talán ésszerû magyarázatot találhatnánk a másikra." – írja Gaston Leroux.
A regénybõl film és musical (szerzõ: Andrew Lloyd Webber) is készült, nem beszélve a televíziós produkciók és utánérzések százairól. Ezek voltaképpen mind a párizsi Opera Garnier boltíves földalatti termeiben, a szerelmes gonosz és szépséges áldozata között játszódó dráma változatai. Gaston Leroux bûnügyi regénye irodalmi kvalitásai révén lett a kulturális világörökség kitörölhetetlen része.
További információk
Író | |
---|---|
Kiadó | |
Lapszám | |
Kiadás éve |