A Stephens-Sarlós-program – Továbblépés megrekedt egészségi, tanulási, viselkedési és kommunikációs problémákból

A reflexek önkéntelen válaszok a testen belül keletkezett vagy a külvilágból származó ingerekre. Nagyon sok fajtájuk létezik, és mindegyiknek megvan a maga szerepe. Némelyek egész életünket végigkísérik, ám vannak köztük olyanok – az úgynevezett primitív reflexek -, melyek csak a születésünktõl 2-2,5 éves korig szolgálnak minket. Ezt követõen bele kell hogy olvadjanak egy másik reflexbe, vagy az agykéreg gátlása alá kerülnek, és megszûnik a mûködésük. Ha ez nem történik meg idõben, akkor az idegrendszer nem tud a megfelelõ tempóban érni, egy-egy területen akár életre szóló elakadás történik.
Az eltérõ idegrendszeri fejlõdés, az "elakadás" tünetei rendkívül változatosak, és igencsak meg tudják keseríteni a gyermek, majd a felnõtt életét. Ugyanis a szenzomotoros, azaz az érzékeléssel és mozgással kapcsolatos fejlõdésben zavar keletkezik. Ennek a zavarnak a tünetei gyakran nagyon hasonlóak – és így könnyen összetéveszthetõk – bizonyos "címkézett" zavarokéval. Ezért azokat a problémákat, amiket (néha tévesen) figyelemzavarként, hiperaktivitásként, ADHD-ként, autizmus spektrumzavarként, mozgáskoordinációs zavarként, diszlexiaként, diszgráfiaként, diszkalkuliaként diagnosztizálnak, valójában gyakran a visszamaradt csecsemõkori reflexek, az elakadt szenzomotoros fejlõdés okozzák. Ezekben az esetekben a probléma sokkal egyszerûbben megoldható, mint gondolnánk.
Ha idegrendszeri éretlenség áll a gond háttérben, a tünetek nagy része – sõt olykor a teljes probléma – bizonyos célirányos gyakorlatok végzésével megszûnik vagy jelentõsen enyhül. Ily módon megszûnhet a székletvisszatartás, az éjszakai ágybavizelés, az indokolatlan szorongás/félelem, a beszédzavarok jó része vagy éppen az ügyetlenség is. Természetesen nem egyik napról a másikra, hanem kitartó, rendszeres munka eredményeként.
A szerzõ, dr. Stephens-Sarlós Erzsébet gyógytestnevelõ, szenzomotoros terapeuta huszonkét éve foglalkozik fejlesztéssel. A jelentõs mennyiségû – nagyrészt külföldi – szakirodalom tanulmányozása mellett közel háromezer gyermek fejlesztése során szerzett tapasztalataira és doktori kutatásának eredményeire építve írta meg ezt a könyvet. Mûve fontos hozzájárulás az érintettek egészségnek és életminõségének javításához, hiszen ebben a témában igen kevés a magyarul hozzáférhetõ irodalom. Olyan könyv pedig, mely reflexintegráló gyakorlatokat is tartalmaz, az egész világon "hiánycikk".
Ez a kötet ezt kínálja. Az elméleti háttér ismertetése mellett tünetcsoportokra és korcsoportokra lebontott gyakorlati programokat. Ezáltal valódi lehetõséget azoknak a szülõknek, védõnõknek, pedagógusoknak, fejlesztõknek, pszichológusoknak, orvosoknak, akik segíteni szeretnének a rájuk bízott gyermekeknek. Azoknak az edzõknek vagy zenetanároknak, akik segíteni szeretnének a versenyzõiknek, növendékeiknek. És azoknak a felnõtteknek, akik segíteni szeretnének önmaguknak.

Cikkszám: 9786156471000 Kategóriák: , Címkék: ,

5 500 Ft

1 készleten

Leírás

A reflexek önkéntelen válaszok a testen belül keletkezett vagy a külvilágból származó ingerekre. Nagyon sok fajtájuk létezik, és mindegyiknek megvan a maga szerepe. Némelyek egész életünket végigkísérik, ám vannak köztük olyanok – az úgynevezett primitív reflexek -, melyek csak a születésünktõl 2-2,5 éves korig szolgálnak minket. Ezt követõen bele kell hogy olvadjanak egy másik reflexbe, vagy az agykéreg gátlása alá kerülnek, és megszûnik a mûködésük. Ha ez nem történik meg idõben, akkor az idegrendszer nem tud a megfelelõ tempóban érni, egy-egy területen akár életre szóló elakadás történik.
Az eltérõ idegrendszeri fejlõdés, az "elakadás" tünetei rendkívül változatosak, és igencsak meg tudják keseríteni a gyermek, majd a felnõtt életét. Ugyanis a szenzomotoros, azaz az érzékeléssel és mozgással kapcsolatos fejlõdésben zavar keletkezik. Ennek a zavarnak a tünetei gyakran nagyon hasonlóak – és így könnyen összetéveszthetõk – bizonyos "címkézett" zavarokéval. Ezért azokat a problémákat, amiket (néha tévesen) figyelemzavarként, hiperaktivitásként, ADHD-ként, autizmus spektrumzavarként, mozgáskoordinációs zavarként, diszlexiaként, diszgráfiaként, diszkalkuliaként diagnosztizálnak, valójában gyakran a visszamaradt csecsemõkori reflexek, az elakadt szenzomotoros fejlõdés okozzák. Ezekben az esetekben a probléma sokkal egyszerûbben megoldható, mint gondolnánk.
Ha idegrendszeri éretlenség áll a gond háttérben, a tünetek nagy része – sõt olykor a teljes probléma – bizonyos célirányos gyakorlatok végzésével megszûnik vagy jelentõsen enyhül. Ily módon megszûnhet a székletvisszatartás, az éjszakai ágybavizelés, az indokolatlan szorongás/félelem, a beszédzavarok jó része vagy éppen az ügyetlenség is. Természetesen nem egyik napról a másikra, hanem kitartó, rendszeres munka eredményeként.
A szerzõ, dr. Stephens-Sarlós Erzsébet gyógytestnevelõ, szenzomotoros terapeuta huszonkét éve foglalkozik fejlesztéssel. A jelentõs mennyiségû – nagyrészt külföldi – szakirodalom tanulmányozása mellett közel háromezer gyermek fejlesztése során szerzett tapasztalataira és doktori kutatásának eredményeire építve írta meg ezt a könyvet. Mûve fontos hozzájárulás az érintettek egészségnek és életminõségének javításához, hiszen ebben a témában igen kevés a magyarul hozzáférhetõ irodalom. Olyan könyv pedig, mely reflexintegráló gyakorlatokat is tartalmaz, az egész világon "hiánycikk".
Ez a kötet ezt kínálja. Az elméleti háttér ismertetése mellett tünetcsoportokra és korcsoportokra lebontott gyakorlati programokat. Ezáltal valódi lehetõséget azoknak a szülõknek, védõnõknek, pedagógusoknak, fejlesztõknek, pszichológusoknak, orvosoknak, akik segíteni szeretnének a rájuk bízott gyermekeknek. Azoknak az edzõknek vagy zenetanároknak, akik segíteni szeretnének a versenyzõiknek, növendékeiknek. És azoknak a felnõtteknek, akik segíteni szeretnének önmaguknak.

További információk

Író

Kiadó

Lapszám

Kiadás éve